onze vakantie op Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisette en arie - WaarBenJij.nu onze vakantie op Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisette en arie - WaarBenJij.nu

onze vakantie op Curacao

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Lisette en arie

18 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Op onze 1e vakantiedag, vertrokken we rond 7 uur smorgens naar het Centraal Station in Eindhoven want we gingen met de Schiphol-trein. In een woord geweldig! Daan en Coen vonden het ook kei leuk in de trein en de reis was begonnen.

In het vliegtuig ging het supergoed, alleen na 6 uurtjes vliegen werd het toch wel n beetje saai. Maar na 10 keer vragen; “hoelang is het nog?” begonnen we om dan toch aan de landing. Om 15.30 uur stonden we op de grond en konden we uitstappen. Bij de immigratiedienst kwam ik er achter dat ik de kaarten in het vliegtuig had laten liggen, ik macht niet meer terug en moest maar nieuwe invullen zeiden ze.

Gelukkig kwam daar Arie aan. Hij regelde voor ons nieuwe kaarten en in de rij kon ik ze alweer invullen. Toen we buiten kwamen na de douane stond er nog een tante te wachten. Lisette!! Wat leuk om iedereen weer te zien! Na een polartje en een watertje lekker naar het “nieuwe” huis… dit hadden wij natuurlijk nog niet in het echt gezien…

In het weekend kwam Marti ons halen voor een tochtje met zijn boot…. Geweldig!! Daan had eerst niet zo’n zin om mee te gaan maar volgens mij heeft hij nog het meest genoten…. Na een uurtje over het Spaanse water, waren we allemaal drijfnat. Daarna weer teruggegaan naar ons vakantie-optrekje. Lekker een bakje koffie gezet en even gezwommen met de jongens.. ook Arie en Lisette moesten het ontgelden natuurlijk tot groot genoegen van Daan en Coen..

Vroeg opgestaan vandaag want vandaag is het “Boka” dag! Want hier wilden we allemaal nog heel graag een keer naar toe. Met onze (huur)Jeep op weg naar Boka… deze tocht is al een belevenis op zich. Hartstikke mooi zo langs het water te rijden. Als eerste waren we langs Boka Pistol gegaan… het was nog vroeg en rustig … en er stond veel wind dus de golven waren gigantisch. We konden wel een uren blijven kijken, maar we hadden nog meer te bezichtigen… ook naar de grot en naar de “natuurlijke brug”; echt mooi.

Ook zijn we naar de grotten van Hato geweest. We hadden eerst een rondleiding door de grotten gekregen van Arnold (een antilliaan). Hij liet ons dingen zien en gaf uitleg over de grotten hoe groot die waren en waar ze allemaal naartoe liepen, ook waren er fantasie-kamers; we hebben mammoets, Maria en Jezus, Mozes, Reus die lag te slapen met zijn rechter hand omhoog en van alles meer gezien. Ook het hart van de grot hebben we gezien. We hebben allemaal een muntje in de wensput gegooid. De weeskinderen van Curacao komen die in november leeghalen om dan een klein cadeautje te kunnen kopen.

Omdat het varen zo leuk was geweest, zouden we zelf nog een keer gaan varen met een Zodiac… maar toen we aan gingen kleden mopperde Coen dat zijn oor pijn deed…. Oh jeeh… nee he! Wij toch maar even naar de dokter gereden om te laten kijken en het was inderdaad een beetje ontstoken, gelukkig nog niet de gehoorgang maar we moesten wel even goed uitkijken met het zwemmen…. Antibiotica, zuurdruppels, paracetamol en we konden weer naar huis. Toen hebben we eerst maar wat gegeten en toen zijn we alsnog gaan bootje varen met de Zodiac . Even rondgevaren op het Spaanse Water en toen ook nog richting zee. Het was erg leuk en ook de jongens hadden even om de beurt gevaren! Stoer He!? Toen we terugkwamen was er nog een verrassing voor mij! Ik ging samen met Corne eten en Lisette zou samen met Daan en Coen gezonde gele wortels gaan eten. Tada!!!! Wij gingen rond 18.00 uur naar Zanzibar en we mochten naar het Lounge-bed aan zee…

De volgende ochtend op tijd ons bedje uit want onze gids stond klaar om mee naar de Christoffel-berg te gaan. Rond half 8 reden we weg en nadat we ons gemeld hadden ging de slagboom open en konden we naar de berg. Eerst met de auto en dan “te voet” een behoorlijke klim naar 375 meter. Coen en Daan liepen voorop… nou ja… renden bijna.. ze hadden er echt zin in. Na een rustig begin begon na een tijdje het werk echt. Klimmen en klauteren.. je kent het wel! Het was best zwaar … ik had er een hard hoofd in of ik de top wel zou halen, maar je jongens doorlaten lopen is ook alweer zoiets…We waren alle 5 doorweekt…. Niet van de regen maar van het zweet…. Maar eenmaal boven gekomen was het zeker wel waard… Na boven wat foto’s gemaakt te hebben zijn we aan de afdaling begonnen. Ook een vak apart! Beneden aangekomen zijn we naar Cas Abou gereden om lekker wat te eten en te zwemmen…. Want dat hadden we wel verdiend!

En ineens brak toch nog snel de laatste vakantiedag aan. Na een rustige vlucht met KungFu Panda, landden we om 10.15 uur weer op Schiphol en zaten we om 11.14 uur in de trein naar Eindhoven. Terug naar huis waar de wasmachine stond te wachten…. Hahaha… einde vakantie! Maar het was onvergetelijk zoals Daan zei.

• 12 September 2008 - 17:01

De Vugjes:

Fijn dat jullie het ook zo leuk hebben gehad en hoop jullie nog een keer in nederland tegen te komen ,2 zo'n leuke knappe jongen En lisetje en polarie wanneer zijn jullie in nederland want wij missen jullie al behoorlijk!!!