Kerst, Oud en Nieuw, nieuwjaarsduik - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisette en arie - WaarBenJij.nu Kerst, Oud en Nieuw, nieuwjaarsduik - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisette en arie - WaarBenJij.nu

Kerst, Oud en Nieuw, nieuwjaarsduik

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg Lisette en arie

04 Januari 2009 | Nederland, Amsterdam

Als eerste willen we iedereen een feliz anna nobo (gelukkig Nieuwjaar) en vooral een gezond 2009 wensen.

Sinds Martinique weer vanalles gedaan (maar ook veel gelaten hoor!)zoals: optreden Najib Amhali, massagecursus, schrijvers begeleiden tijdens kinderboekenweek, sinterklaas gevierd met Ton, Marianne en kids, varen met Insulinde enzov.).
Maar hier even kort wat highlights van de recente feestdagen.
Afgelopen weken weer genoten van de visite. Op 22 december zijn Erik, Els en Dirkje weer geland op Hato airport. Met vrienden de kerstdagen op Curaçao doorbrengen blijft iets bijzonders. We hebben veel leuke dingen gedaan.
- bezoek aan een aantal leuke baaitjes (Directors Bay) strandje waar Koningin Juliana vroeger ook wel vertoefde
- kerstdiner bij “POPS” op het strand van Caracasbaai
- de happy–hours bij Zanzibar, Mambo en de sneks
- Santa Cruz met Captain GoodLife
- Het genieten van de muziek van Tony Castro en Mi Curazon bati boem…boem..boem
- karaoken met z'n allen op 2e kerstdag
En gewoon lekker genieten van elkaars gezelschap onder t genot van een wijntje of polari.

Kortom Erik – Els en dushi Dirkje bedankt voor jullie komst we hebben weer een mooie tijd met elkaar gehad.

Oud en nieuw is hier echt iets aparts. Vanaf kerst wordt er al ontzettend veel vuurwerk afgeknald. Het knalvuurwerk is ongelofelijk. Als ik zeg dat t dynamiet is, lieg ik niet! Ja, de geesten moeten wel met veel geweld verdreven worden natuurlijk.
Oudjaarsavond doorgebracht met o.a. Mart en Trudy en diverse kennissen. Waarna het afsteken van de pagara’s en het siervuurwerk kon beginnen. Tot in de late uurtjes.

De volgende dag waren we al weer vroeg van de partij. Op Curacao zou de eerste officiële UNOX nieuwjaarsduik plaatsvinden. Het was een groot succes. Het water was heerlijk op temperatuur, de snert niet te versmaden en het nieuwe jaar inpilsen met vrienden is natuurlijk altijd geslaagd.

Curaçao wordt de laatste jaren meer en meer bezocht door BN-ers. Naast de regelmatige bezoeken van Gerard Joling is Jan Smit ook steeds vaker van de partij waarna heel Volendam aansluit.
Wij zijn naar geen enkel optreden geweest overigens. Op vrijdagmiddag waren we even op Mambo Beach voor een bierke en toen hebben we wel de soundcheck van Jan Smit meegemaakt, met als hoogtepunt voor mij: op de foto met Yolanthe………op mijn vraag of ze met een “ouwe” adonis op de foto wilde was ze zelfs gevleid……

De laatste weken zijn op het eiland gespot: Ronald Koeman, Danny de Zeeuw, Jeroen Pauw, Wilfred van Genee, Nick - Simon, Gerard Joling, Jeroen van der Boom, Jaap Buis (manager Jan Smit), Jan Smit, Yolanthe, en nog wat figuren die ik en Lisette niet kennen maar blijkbaar in Nederland bekend zijn (bijvoorbeeld 3 J’s?).

Kortom Lisette en ik hebben een geweldige feestmaand gehad. De laatste op Curaçao voorlopig………. in maart zijn we terug in Nederland.
Maar eerst nog op vakantie in Costa Rica ..dus; wordt vervolgd….

• 08 Januari 2009 - 22:58

Harry En Ingrid:

beste Arie en Lisette
    terwijl wij aan de vloer vastvriezen en de sneeuwpoppen aan het maken blijven, kijken we naar jullie bericht waar alle warmte van afspetterd. Heerlijk!
    Zal enigszins wennen worden wanneer jullie terug komen maar jullie kunnen rekenen op onze warmte hoor!!!We zijn al hout aan het sprokkelen vvor jullie. Dus dat komt helemaal goed.
    geniet nog maar lekker want voor je het weet zit je in het koude Nederland. tot zover nieuws uit Duizel x

• 11 Januari 2009 - 17:46

Ellen:

Hola vanuit Bogota. Blij dat we weer thuis zijn, want het was hopi koud in Holanda. Nog even en jullie gaan weer naar Costa Rica. Ja weer, maar nu voor wat langer. En eerst gezellig bij ons langs. Nos vemos pronto, ciao

• 16 Januari 2009 - 10:58

Louise:

Leuk weer te lezen over jullie en helemaal te gek die unox mutsen.
    Leuk dat jullie stef ook volgen mis haar heel erg maar dat is niet nieuw voor jullie wel ,moeder "kloek"
    Vind het wel leuk om jullie weer snel te zien komen juliie lekker bij ons logeren!
    Kun je eindelijk manager worde arie!
    Hopi liefs en hasta manana

• 17 Januari 2009 - 20:18

Frans Strik:

Beste Arie en Lisette,

Op de eerste plaats de allerbeste wensen voor 2009. Het gaat allemaal prima met jullie zoals ik lees. Begrijp ik het goed dat jullie in maart 2009 definitief naar Nederland terugkeren. Wat is definitief overigens. Het zou kei-leuk zijn om jullie weer eens te ontmoeten. Een jullie weten het. ALTIJD WELKOM IN ONS HUISJE IN SOERABAJADONK. Kunnen we nog eens verhalen ophalen. Veel groeten oet Zurrik en graag tot ziens,

Frasn & Marijke Strik